עדכון הגרסה המנטלית

איך החזון של איתן עזריה Eitan Azaria לבוגרי תוכניות ההכשרה למאמנים מנטליים רוקם עור וגידים ברמה המעשית? ומה גורם להתמסרות האינסופית והתעוזה של הסטודנטים לעבר תמונת ההצלחה שלהם? זה מה שקורה בפועל כשבכל פעם מחדש משדרגים את התוכן האינסופי. 

ביום רביעי שעבר השתתפתי בערב סיום של התוכנית להכשרת מאמנים מנטליים בבית הספר של המאמן המנטלי הבינלאומי, איתן עזריה. מדובר במחזור 11 שבוגריו החלו לפרוש כנפיים וכבר כיום מאמנים בקליניקות פרטיות או בארגונים בהם הם עובדים.בהתרגשות עצומה התכנסנו למפגש הסיום של התוכנית שאורכה כ- 8 חודשים בהם הם התמסרו ל- 130 שעות אקדמאיות שכללו לימוד אינטנסיבי, בניית מערכי אימון מנטלי, ניתוח אבחונים מנטליים, תרגול טכניקות בפועל, ביצוע בשטח, פרקטיקום והובלת מתאמנים בשטח תחת הבקרה והסופרוויז׳ן של עזריה, יחד עם חברי לצוות המנטורים המדהים שלנו.

כל התהליך המטורף הזה הוביל לתדר מרגש של אנשים מיוחדים, שהחליטו לחצות את הגשר בין להיות "החבר המאמן", למאמנים מנטליים מוסמכים, שיודעים לנהל תהליך הישג מסודר ומאורגן. אז מה היה לנו שם? זה החל באבחון המנטלי שביצענו לסטודנטים, פרצנו דרך להגדרת הצלחה מראש ולאחר מכן פירקנו חסמים מנטליים ובנינו זהות מנצחת של הסטודנטים שחוו את כל זה על בשרם. 

בנוסף, בנינו תוכנית להטמעת שינוי במציאות והקניית כלים לביטחון עצמי מעשי, כולל פיתוח תודעה סומכת בזמן אמת והקניית כלים ואימון לויסות לחץ וניהול סטרס עד להשגת היעד. יכולת ששמורה למעט מאד מאמנים, לדעת להוביל תהליך "עד הסוף".מה שלקחתי מהמחזור הנדיר הזה, היתה ההתמסרות האינסופית והתעוזה של הסטודנטים לבלות איתנו (צוות של אובססיביים) כמעט 8 חודשים, שבוע אחרי שבוע, על ההסכמה לשהות בתוך הקושי המנטלי לפני שהם פרצו גבול. כמו כן, על המוכנות לצאת לעולם ולהוביל אנשים להישגים, תוך שמירה על זהותם כבני אדם שלמים ובעלי ערך מעצם היותם. אני יכול לומר בוודאות שזכינו בהם, ממש כך.

כל זה לא היה קורה בלי המעטפת האנושית של חבריי המנטורים Gil Lebanony Ido Tayar כרמל אשכנזי ו-#גיא_סוסקין שהתמסרו במקצוענות, כל אחד עם הקסם האישי ותחום ההתמחות שלו. האמת, מבחינה אישית זו היתה זכות גדולה לעשות זאת פעם שניה ברציפות כמנטור. 

זו גם היתה חוויה אדירה עבורי להיות חלק מצוות של מאמנים מנטליים בפועל עם קליניקה ועסק חי ומעורר השראה, כשמעל כולנו ריחף לו ראש הקורס, איתן עזריה, עם היכולת הפנומנלית שלו לעדכן בכל קורס גרסה מחדש.אז מה מכאן? הצעד הטבעי הבא של הבוגרים שלנו היה מרגש במיוחד. 

במפגש הסיום כל בוגר צולם לתמונות פורטרייט אישית, כחלק מתהליך בניית עמוד מאמן מנטלי רשמי שאנחנו בונים בקהילת המאמנים המנטליים של ישראל, קהילה שצוברת תאוצה רבה, לאור השייח המתפתח ברחבי העולם בנושא מקסום הפוטנציאל האנושי מבלי לפגוע בנפש האדם. 

ראוי לציין כי, החזון של איתן עזריה לבוגרי תוכניות ההכשרה למאמנים מנטליים רוקם עור וגידים ברמה המעשית. לכן, בתחילת 2022 יעלה אתר "הבית המנטלי להישגים", שיאגד במקום אחד את כל התוכניות למימוש פוטנציאל ויכלול אינדקס מאמנים מנטליים לפי תחומי הישג והתמחות של כל מאמן, כך שכל אדם באשר הוא, בין אם הוא איש עסקים או ספורטאי, מורה או רופא, פסנתרן או רקדנית ובכלל בכל אזורי החיים, יוכלו לבחור באופן מסודר מאמן מנטלי לפי תחומי ההישג האישיים שלהם.

וזה לא נגמר שם. אמנם קיבלנו מנוחה של שבוע ואדי ההתרגשות של סיום המחזור התפוגגו להם, וכבר אתמול בערב פגשנו את הדור הבא של המאמנים המנטליים של ישראל, לסשן ראשון של מחזור 12. 

האמת, סיום מחזור 11 הרגיש כמו מסיבת אליפות, אבל ברגע שסיימנו לחגוג, החל הלחץ לעבר המסע הבא לאליפות נוספת שלנו עם מחזור 12. למה? כי אחרי שחווים הצלחה ולא משנה באיזה תחום זו רק תחילתו של הלחץ. כלומר, עכשיו עלינו לשמר את ההצלחה ולתחזק את ההישג, כדי לפרוץ גבולות עם תכנים חדשים ומאתגרים ע"פ גישת איתן עזריה. 

במילים אחרות, לא משנה איזה מטרה השגתם או איזה פרק חשוב סיימתם בחייכם, הפרק הבא תמיד מתחיל. ולכן, חשוב שתהיה לכם מטרה חדשה גדולה, כי ככה מצליחים לגדול. כמו כן, כדאי לבנות חזון ותמונת ניצחון שאתם מאמינים בהם. בנוסף, תחשבו מעבר לעצמכם ותנו לאחרים מכל הטוב הזה. 

אז מה היה לנו אתמול בערב כשיצאנו לדרך עם מחזור 12? וואוו, ההתרגשות של כולנו היתה גדולה, כן גם של הסטודנטים החדשים והאיכותיים, שהגיעו בראש ובראשונה להעניק לעצמם מתנה גדולה להמשך חייהם והתפתחותם האישית. 

עכשיו עליהם לתת לזמן לעשות את שלו ולהעמיק בחומר, לחקור את הפוטנציאל שלהם, כדי שיוכלו לבחור את תחומי העניין שלהם כדי להבין למי הם הולכים לתת את הכלים המדהימים שהעולם המנטלי מציע.

לסיכום אומר עזריה: "אחרי 5 שנים שהתוכנית קיימת, 11 נבחרות שעברו 130 שעות הכשרה אקדמאיות כל אחד, מעל 300 בוגרים, אני גאה לומר שהגרסה המעודכנת היא ללא ספק התוכנית המדויקת ביותר שנוצרה בכל מה שקשור למיקסום הפוטנציאל האנושי. התוכנית עומדת לחבר עבור הסטודנטים תודעה, רוחניות מעשית ותוכנית אימון מנטלי מדויקת לביצועי-שיא והשגת מטרות בכל מגרש חיים שבו יבחרו לפרוח, וכהמשך ישיר, איך להוביל אחרים להישגי-על מתמשכים לאורך זמן".

צילומים: גיא