שינוי במחשבה תחילה

כל אחד רוצה בשינוי, אבל לא כל אחד רוצה להשתנות. עם יד על הלב, גם אני הייתי שם בצמתים הללו, חסר ביטחון בעצמי, באי ודאות מהתוצאה הסופית לגבי מהלך מסוים שרציתי לבצע. יחד עם זה, כשנצמדתי עם הגב לקיר הוצאתי לפועל תוכניות שהיו תקועות המון זמן במגירה, והשינוי קרה. אז למה כולם מדברים על שינוי? ולמה זה לא בא לידי ביטוי אצל כל אחד מאיתנו? 

את זה בדיוק התחלתי לחקור בשנים האחרונות, קודם כל על עצמי, גם אם לא הבנתי את זה בזמן אמת. לפני כשלוש שנים וחצי חליתי בסרטן והסיכויים להמשיך לחיות היו כ-70-80%, כך שנאבקתי על חיי לאורך חודשים רבים. אבל, הדפוסים הישנים שלי והפרדיגמות שניהלו אותן, השאירו אותי במקום המוכר לי, בו הייתי עסוק בשאלות, כמו: למה זה קרה לי? מי קילל אותי? למה זה מגיע לי? ועוד הרבה שאלות "למה" שלא קידמו אותי לשום מקום. 

האמת, הסיפורים שסיפרתי לעצמי משכו אותי מטה, כך שלא יכולתי להתרומם ולהישיר מבט אל עתיד טוב יותר. מבחינתי, העולם שלי השתנה והאמנתי שמה שהיה לא יחזור, כך שאני חייב לבצע את השינוי אצלי ולהתגבר על לא מעט חסמים בדרך. כדי לצאת מאזור הנוחות שלי היה עלי לשרטט במוחי מפה כלשהי, שתוביל אותי לעבר השינוי המיוחל ולנטרל את כל המעכבים שלי, בדרך לשינוי אותו כל כך רציתי, אך גם כל כך פחדתי ממנו. למה? כי במשך כל הקריירה שלי עסקתי בניהול, עריכה, יזמות ועוד, כך שתמיד נתתי מעצמי 100% לתפקיד שלי, אך בשנים האחרונות לפני שחליתי בלוקמיה, גם נתתי לתפקיד להיות 100% ממני.


היום אני יודע לומר, שהשינוי הזה הוביל אותי למקום פחות טוב בהתפתחות שלי כאדם וכאיש עסקים, וזה גבה ממני מחיר בטבלת הרווח מול ההפסד. למעשה, השינוי ההתנגדותי לכל כך הרבה דברים שקרו באותה עת, גרמו לי נזק, כאב ומצוקה, דברים שהובילו אותי להפסד כלשהו, תחילה מן ההתנתקות מהמצב הקיים והוויתור על כל מה שהשגתי, עד שהבנתי שגם אם המצב שלילי ואני פגוע עד עמקי נשמתי, עלי לנטוש את האני הישן ובדרך לוותר על מה שסיפק אותי כל כך. 

הפנמתי שאחרי למעלה משלושה עשורים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, ולאחר שניצחתי את מחלת הסרטן, עלי לעשות את השינוי בתפיסת העולם שלי. זה הוביל אותי ללימודים בקורס ייעוץ ואימון מנטלי באוניברסיטה הפתוחה, ושם השינוי קרה. האמת שלא הכל הלך חלק והיו אתגרים בדרך, היו סיטואציות מחסום, אך ידעתי בדיוק מה אני צריך לעשות. 

הייתי נחוש להמשיך קדימה והתגברתי על הקשיים בדרכי שלי. זה נתן לי הרבה כוח פנימי וסיפוק, כי הרגשתי התקדמות, חוזקה, והערך העצמי שלי עלה שוב למקום בו הייתי שנים רבות. והיקום, התחיל לתגמל אותי בכל הטוב שאני ראוי לו, כי הייתי נאמן לדרך ולאמת שלי. בתכל'ס, אני יכול לומר שבעקבות השינוי, המצאתי את עצמי מחדש. וזה מביא אותי לחשוב, מה יקרה לכם לאחר שגם אתם תעשו שינוי, מה עוד תרצו להשיג אחרי שתחוו הצלחה ובעקבותיה תאמרו לעצמכם שאתם יכולים להשיג הרבה יותר ממה שיש לעולם להציע, שאתם יכולים לחוות הרבה יותר רגעים, הישגים ותוצאות בעולם הזה. כדי שזה באמת יקרה, עליכם לזכור כלל אחד פשוט, אותו אני אומר בכל פעם: כל אחד רוצה שינוי, אבל לא כל אחד רוצה להשתנות.